piątek, 11 lutego 2011

Początek

Początek bloga

Kim jestem?

Programistą-amatorem, uczniem 1 klasy liceum o kierunku mat-inf. Swoją krótką drogę z programowaniem zacząłem jakieś rok temu - jednak od około dwóch miesięcy zacząłem się "intensywniej" uczyć programować. Główne języki to:

  • Pascal - uczę się go w szkole od września ubiegłego roku, dzięki niemu nauczyłem się podstaw, które występują w każdym(?) języku - typy zmiennych, warunki, pętle. Ten język nauczył mnie również tworzenia i rysowania schematów blokowych - algorytmów, które są pomocne, a nawet potrzebne przy pisaniu wielu różnych programów i skryptów.
  • C++ - tego języka nie uczą w mojej szkole, aczkolwiek ja sam staram się być na bieżąco z wiedzą o nim. Staram się wszystkie programy napisane w Pascalu "tłumaczyć" na C++.
  • PHP/MySQL - jestem kompletnym samoukiem jeśli chodzi o te języki. Wszystko co potrafię nauczyłem się ze wszelkich poradników, które można znaleźć w sieci. Co potrafię? Pisać proste skrypty działające na bazie danych potrzebne do stworzenia prostej strony z małym panelem administratora (system newsów, logowania itd.).
Mogę jeszcze dodać - jeśli potrafię napisać jakiś program w jednym z tych trzech języków, to również jestem w stanie napisać go w dwóch pozostałych. Oczywiście jeśli na to pozwala ich składnia.

O czym będzie blog?
Na pewno o programowaniu w wyżej wymienionych językach oraz w innych. Będę tutaj przedstawiać swoje "dzieła", które na początku z pewnością nie będą idealne i dla większości wręcz banalne do napisania. Na blogu nie zabraknie z pewnością tematyki bezpieczeństwa. Jak na razie nic innego nie przychodzi mi do głowy, więc...

...nie pozostaje mi nic innego jak rozwijać bloga i oczywiście swoich zdolności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz