czwartek, 16 czerwca 2011

Iloczyn dwóch dużych liczb w Pascalu

Czyli mnożenie liczb, których nie ogarnia żaden typ...


Żaden oprócz stringa ;)
Z tego co mi wiadomo największym typem liczb w Pascalu jest 'comp' (mogę się mylić, ale nie chcę mi się sprawdzać). Rzadko kiedy potrzebujemy by mnożyć tak wielgaśne liczby, bo po co? Oczywiście szkoła rządzi się innymi zasadami i tam takie rzeczy trzeba napisać. No trudno, siedziałem 5h głowiąc się, ale dałem radę. treść

Zarzućmy kodem:


Wiem, wszystko jest czytelne i nie muszę nic tłumaczyć. Dla dociekliwych dodam, że wszystko zamieniamy na stringa i mnożymy... pisemnie. Wybaczcie, ale nie chce mi się opisywać po linijce. Macie gotowca i się cieszcie.

No to tyle.

Offtop
W końcu udało się skleić jakiś wpisik, co prawda nie jest jakiś super hiper, ale może komuś się przyda. W ogóle jaram się 5 z infy - jestem kozak. Obecnie obczajam sobie Delphi, nawet fajna rzecz - takie coś jak Pascal tylko z okienkami. Mam w planach rzucić tutaj jakimś kodem w tym właśnie języku, jak Bóg pozwoli to w tym miesiącu będzie. Tymczasem: czołem.



3 komentarze:

  1. Czy będą kolejne wpisy?

    OdpowiedzUsuń
  2. 24 yr old Project Manager Adella Aldred, hailing from Westmount enjoys watching movies like Vehicle 19 and amateur radio. Took a trip to Rock Art of the Mediterranean Basin on the Iberian Peninsula and drives a Horch 853A Special Roadster. przekonaj sie

    OdpowiedzUsuń